سیروس

سیروس

به وب سایت من خوش امدید

:: oxinani.ir
:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








چرا آنتالیا بهترین شهر ساحلی ترکیه است؟

 

ترکیه را به حراج هایش می شناسیم، کشوری پر از مساجد و بناهایی با معماری عثمانی. حتما شما هم می دانید که اغلب ایرانی ها تور استانبول را خریداری می کنند تا بتوانند ضمن بازدید از اماکن دیدنی، به خرید پوشاک با قیمت مناسب بپردازند؛ همیشه تا صحبت از سفر به ترکیه به میان می آید این بحث عجین می شود با بهترین زمان حراجهای استانبول و غذاهای ترکی ناب اما امروز می خواهم از یکی از لوکس ترین شهرهای ترکیه برای شما بگویم و این متن مخصوص کسانی است که در فکر خرید تور آنتالیا هستند و سفری مقرون به صرفه و پر از صرفه جویی مد نظر آنها نیست؛ تور ارزان آنتالیا را کنار بگذارید و با ما همراه شوید تا بهترین و خوش آب و هواترین شهر ترکیه را به شما عزیزان معرفی کنم و از بارزترین ویژگی هایش برای تان بگویم.

چرا آنتالیا مشهور شد؟

آنتالیا شهری ساحلی در جنوب شرق کشور ترکیه است و به خاطر وجود دریای مدیترانه همواره سواحل این شهر برای ساکنان ترکیه پرطرفدار بودند. با ساخت هتل های بسیار لوکس در آنتالیا در حالی که اقامت در آنها بسیار ارزان بود، گردشگران خارجی از اروپا و ایران به سوی آنتالیا سرازیر شدند و حالا شاهدیم که بهترین و شیک ترین هتل های ترکیه در شهر آنتالیا مستقر هستند.

012

چرا ایرانی ها زیاد به آنتالیا می روند؟

قیمت اقامت در هتل های آنتالیا برای ایرانیان نیز مقرون به صرفه بود و با حدود 5 میلیون تومان می شد که چند روز در بهترین هتل های این شهر اقامت کرد اما در دو سال گذشته به خاطر تورم سرسام آوری که در ایران شاهد آن هستیم، سفر به آنتالیا برای ایرانی ها گران تمام می شود. از آنجایی که آنتالیا از نظر طبیعت و امکانات تفریحی واقعا جذاب است این روزها ایرانیان بیشتر طرفدار تور زمینی آنتالیا شده اند و شاهدیم که از حالا تور زمینی آنتالیا نوروز 99 جزو اولین انتخاب های هموطنانمان برای سفر خارجی است.

آیا آنتالیا ارزش سفر و هزینه را دارد؟

آنتالیا شهری در ساحل مدیترانه است که از بهار تا اواسط پاییز آب و هوایی عالی دارد. امکانات خوب، آب و هوای مناسب دلایل محکمی برای سفر به این شهر جذاب هستند. ناگفته نماند که در آنتالیا نیز مانند استانبول مراکز خرید زیادی وجود دارد که همین موضوع باعث شده که ایرانیان برای سفر نوروزی خود تور نوروز آنتالیا نوروز 99 را خریداری کنند تا بتوانند در کنار تفریحات از حراج ها نیز لذت ببرند البته در آنتالیا مراکز خرید لوکس با کالاهای بسیار گران قیمت نیز وجود دارد که برای برخی از توریست ها می تواند جالب باشد.

013

بهترین ساحل آنتالیا کجاست؟

لارا چند سالی است که همواره به عنوان بهترین ساحل آنتالیا معرفی می شود. در ساحل لارا صدها هتل وجود دارد که بسیاری از آنها به قدری تفریحات در خود دارند که مسافران نیازی به مراجعه به شهر را پیدا نمی کنند. انواع خدمات اسپا، استخر، ساحل خصوصی، تفریحات ساحلی، گردش در محوطه های سرسبز، برنامه های شبانه، وجود کلاب و سالن های بندسازی و... تنها بخش کوچکی از تفریحات موجود در هتل های ساحل لارا هستند.

سفر زمینی از استانبول به آنتالیا ارزش دارد؟

آنتالیا در جنوب غربی و استانبول در شمال غربی کشور ترکیه واقع شده اند اما برای سفر زمینی بین این دو شهر باید دست کم 700 کیلومتر را طی کنید که با اتومبیل شخصی و بدون هیچ گونه توقف حدود 8 ساعت و ربع زمان لازم است. ایرانیان بسیار کمی تصمیم می گیرند که از آنتالیا به استانبول (یا بالعکس) بروند زیرا این کار با تاکسی یا کرایه اتومبیل مقرون به صرفه نیست و اگر قصد صرفه جویی در هزینه ها را دارید، بهتر است از ایران تور زمینی استانبول یا تور زمینی آنتالیا را خریداری کنید.

اگر هنوز مطمئن نیستید که آنتالیا شهر خوبی برای سفر هست یا خیر توصیه می شود که از وبسایت آژانس مسافرتی فلات پارس گیتی دیدن کنید که راهنمای سفر خوبی در رابطه با آنتالیا دارد.



نوشته شده توسط ولی غلامی در یک شنبه 29 دی 1398

کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی

کتاب هایی برای آموزش زبان در هر ردۀ سنی

آموزش زبان انگلیسی در نیم قرن اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است. زمانی بود که اگر کسی قصد داشت زبان انگلیسی یاد بگیرد تنها کتاب های محدودی در اختیار داشت و مهم نبود که هدف او برای زبان آموزی چیست بلکه باید بعد از آموزش کلیاتی، یا خودش به دنبال کتاب های مورد نیازش می رفت یا اگر مؤسسه ای هم وجود داشت که کتاب هایی داشته باشد، استاندارد خاصی برای ارائه آن ها نبود. ولی امروزه نه تنها حوزه های یادگیری زبان انگلیسی بسیار تخصصی شده اند و هر کس با توجه به نیاز خود و رشته تحصیلی اش می تواند کتاب های زبان انگلیسی و متون آموزشی تخصصی را تهیه کند بلکه رده های سنی مختلف هم کتاب آموزش زبان خودشان را دارند. کتاب های آموزشی مخصوص هر رده سنی با توجه به نیاز همان گروه سنی طراحی شده اند. مسائل و ذغدغه های کودکان، نوجوانان و بزرگسالان با هم متفاوت است و موضوعاتی که برای آن ها جذابیت داشته باشد هم زمین تا آسمان با هم فرق می کنند. شما می توانید با توجه به رده سنی خود یا فرزندتان کتاب زبان آموزشی و تمرینی مناسب را تهیه نمایید.

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان

بیشتر کتاب های آموزش زبان برای بزرگسالان تهیه شده اند. این کتاب ها موضوعات مختلف و مهارت های گوناگونی را به طور جداگانه آموزش می دهند. برخی از کتاب ها هم هستند که به شکل تخصصی برای کسانی که می خواهند در آزمون زبان شرکت کنند طراحی شده اند. آموزش زبان برای بزرگسالان شاید پیچیده تر به نظر برسد ولی با توجه به اینکه معمولا آن ها هدف خود را می دانند و برای یادگیری زبان انگیزه دارند، بهتر هم می توانند تمرکز کنند و می توان به طور مستقیم موضوعات آموزشی را به آن ها یاد داد. آنچه در آموزش زبان بزرگسالان باید در نظر بگیرید، این است که کدام شیوه های آموزشی برای شما مناسب ترند و با کدام شیوه های آموزشی بهتر یاد می گیرید و با توجه به این مسئله کتاب آموزش زبان خود را انتخاب کنید.

032

کتاب های آموزش زبان بزرگسالان با توجه به دغدغه های آن ها طراحی می شود.

کتاب های آموزش زبان نوجوانان

اهمیت آموزش زبان نوجوانان کمتر از بزرگسالان نیست. ممکن است که در سنین پایین، نوجوانان متوجه اهمیت یادگیری زبان نباشند، ولی اکثر والدین با توجه به اینکه زبان انگلیسی یک نیاز ضروری در تحصیل و آینده فرزندانشان هست، آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی تشویق کنند. بعضی از نوجوانان هم خود تمایل به یادگیری زبان انگلیسی دارند. کتاب آموزش انگلیسی برای نوجوانان باید به گونه ای طراحی شود که رغبت آن ها را به یادگیری زبان انگلیسی بیشتر کند. همچنین مسائل کتاب باید متناسب با سن آن ها طراحی شود. درست است که می توان یادگیری مستقیم را برای نوجوانان اجرا کرد ولی همچنان استفاده از روش های غیر مستقیم مطالب را بهتر برای آن ها نهادینه خواهد کرد. تکرار و تمرین از نکات کلیدی در آموزش زبان نوجوانان است.

033

آموزش زبان نوجوانان باید همراه با شیوه های جذاب یادگیری فعالانه باشد.

آموزش زبان کودکان

کمتر پیش می آید که کودکان خودشان تصمیم به یادگیری زبان انگلیسی بگیرند ولی شاید به دلایلی مجبور یا متمایل به آن شوند. آموزش زبان کودکان باید غیرمستقیم و همراه با بازی و تفریح باشد. کتاب های آموزشی انگلیسی برای کودکان مملو از اشعار و رنگ های شاد و تمرین های فیزیکی و بازی هستند. امروزه کتاب های متنعی در زمینه آموزش زبان کودکان وجود دارد و شما می توانید با توجه به علایق کودکان این کتاب ها را برای آن ها تهیه کنید. مخصوصا داستان­های مصور برای گروه سنی آن ها بسیار جذاب خواهد بود.



نوشته شده توسط ولی غلامی در پنج شنبه 19 دی 1398

شلوغ ترین خطوط هوایی جهان

شلوغ ترین خطوط هوایی جهان

حدوداً می توان گفت در طول یک روز در سراسر جهان، 15 هزار هواپیما پرواز انجام می دهند و میلیون ها مسافر را جا به جا می کنند. این شلوغی خطوط هوایی را می توان از عکس زیر که توسط آژانس فضایی اروپا گرفته شده است دریافت.

شاید تصور کنید این روزها سفر های هوایی کاهش پیدا کرده است اما خوب است بدانید که در سطح جهان تردد در مسیرهای هوایی آنچنان شدت یافته است که در برخی از مسیرها شاهد ترافیک هوایی نیز هستیم.

اولین فکری که به ذهنتنان خطور می کند این است که این مسیرها متعلق به شهرهای بزرگ و شلوغ جهان مانند نیویورک، شانگهای و یا لندن است.

خب باید بگوییم که این شهرها هیچکدام در صدر لیست قرار ندارند. اگر شما هم کنجکاو هستید که با پرترددترین مسیرهای هوایی جهان آشنا شوید پس تا پایان مقاله همراه آژانس طاهاگشت باشید.

 

 

  1. کوالالامپور- سنگاپور
  2. هنگ کنگ - تایپه
  3. جاکارتا - سنگاپور
  4. هنگ کنگ - فرودگاه شانگهای پودنگ
  5. جاکارتا - کوالالامپور
  6. اینچئون سئول - فرودگاه کانسای اوزاکا
  7. هنگ کنگ - فرودگاه اینچئون سئول
  8. فرودگاه لاگواردیا نیویورک - فرودگاه پیرسون تورنتو
  9. دبی - گویت
  10. هنگ کنگ - سنگاپور
  11. بانکوک - سنگاپور
  12. بانکوک - هنگ کنگ
  13. هنگ کنگ - پکن
  14. دبی - فرودگاه هیترو لندن
  15. تایپه - فرودگاه کانسای اوزاکا
  16. نیویورک - فرودگاه جان اف کندی
  17. لندن - فرودگاه هیترو
  18. اوزاکا - فرودگاه کانسای
  19. شانگهای - فرودگاه پودنگ
  20. سئول - فرودگاه اینچئون
  21. توکیو - فرودگاه ناریتا
  22. آمستردام - فرودگاه هیترو لندن
  23. شیکاگو - فرودگاه اوهر
  24. تورنتو - فرودگاه پیرسون

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه این لیست تهیه شده است و در واقع ملاک هایی که موجب شده تا این مسیرهای هوایی به پرترددترین مسیرهای هوایی جهان تبدیل شوند چه هستند؟

 

 

تعداد پروازها:

اولین مورد این است که برای تعیین پرترددترین مسیرهای جهان تعداد پروازهایی که در این مسیرها صورت گرفته است حساب می شود.

و این که در این پروازها چه تعداد مسافر را با خود جا به جا می کرده اند لحاظ نشده است.

از همین رو موجب شده تا مسیر هنگ کنگ - تایپه که 2.5 میلیون مسافر بیشتر از مسیر کوالالامپور - سنگاپور جا به جا کرده است پایین تر از این مسیر قرار گیرد.

البته معمولاً تعداد پروازهای یک مسیر، به تعداد بلیط هواپیما خریداری شده و تقاضا بستگی دارد.

پروازهای بین المللی:

مبنای دیگری که برای محاسبه ی پرترددترین مسیرهای هوایی جهان در نظر گرفته می شود تعداد پروازهای بین المللی می باشد.

پروازهای داخلی و بین شهری محسوب نمی شوند.

در واقع سنگاپور به دلیل این که بین شهرهای خود پرواز ندارد تمامی پروازهای آن بین المللی محسوب می شوند و به همین دلیل سنگاپور در صدر این لیست قرار گرفته است.

تصور کنید اگر پروازهای داخلی در این لیست لحاظ می شدند مطمئناً استرالیا (مسیر پروازی ملبورن - سیدنی) در صدر این لیست قرار می گرفت.

مسیر پروازی بریزبن - سیدنی نیز می توانست جایگاه هشتم را به دست بیاورد.

شهرهایی از آمریکا و چین نیز در ادامه قرار می گرفتند.

حال آنکه به جای حضور این شهرهای بزرگ شاهد حضور شهرهایی هم چون

  • آمستردام
  • دبی
  • تایپه
  • کویت
  • دوبلین

در این لیست هستیم.

 

تصور کنید با این که فرودگاه دبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان شناخته شده است اما در این لیست در رده ی نهم قرار گرفته است، چرا که اصلی ترین مسیر پروازی بین دبی و شهرهای بزرگ نیست بلکه بین دبی و کویت می باشد.

البته این فرودگاه در سال 2018 موفق به جابه جایی بیش از 89.1 میلیون مسافر بوده است. در حالیکه در سال 2013 تنها 70 میلیون مسافر در این فرودگاه پرواز داشته اند.

اگر در لیست دقت کنید می بینید که اغلب این مسیرهای پرتردد هوایی به کشورهای آسیایی و جنوب شرق آسیا مرتبط هستند.

اما بیایید نگاهی به کشورهای اروپایی و مسیرهای هوایی این کشورها بیاندازیم.

در واقع فرودگاه هیترو که از پر رفت و آمدترین فرودگاه های لندن به شمار می رود جایگاهی بهتر از جایگاه چهاردهم و شانزدهم در این لیست به دست نیاورده است. که این موجب می شود تا باری دیگر به مبناهای مرتبط با نحوه ی انتخاب نگاهی بیندازیم.

نکته ی جالبی که در خصوص این لیست قرار دارد این است که آمار نشان می دهد تمامی مسافران به مقصد گفته شده نمی رسند.

یعنی درصدی از مسافران افرادی هستند که به مقصد دیگری سوار این هواپیما شده اند و در واقع این ها مسیرهای مستقیم پروازی نیستند.

حال بیایید تا با توجه به تعداد مسافران جا به جا شده در یک سال سعی کنیم تا مسیرهای هوایی پرتردد جهان را دسته بندی کنیم. در این صورت لیست زیر در اختیار ما قرار میگیرد.

 

  1. فرودگاه بین المللی جِجو (Jeju) به فرودگاه بین المللی سئول جیمپو (Seoul Gimpo)، کره ی جنوبی
  2. فرودگاه ساپورو نیو چیتوس (Sapporo New Chitose) به توکیو هانِدا (Tokyo Haneda)، ژاپن
  3. فوکوکا (Fukuoka) به توکیو هانِدا (Tokyo Haneda)، ژاپن
  4. ملبورن به سیدنی کینگزفورد اسمیت (Sydney Kingsford Smith)، استرالیا
  5. فرودگاه بین المللی تایویان تایپی تایوان (Taipei Taiwan Taoyuan International) به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، چین
  6. دهلی به بمبئی، هند
  7. هو شی مین سیتی (ho chi minh city) به هانوی (hanoi)، ویتنام
  8. فرودگاه بین المللی بیجینگ کَپیتال (Beijing Capital International) پکن به فرودگاه بین المللی شانگهای (Shanghai Hongqiao International)، چین
  9. فرودگاه سورابایا (Surabaya) به جاکارتا سوکارنو (Jakarta Soekarno) - هاتا (Hatta)، اندونزی
  10. توکیو هانِدا (Tokyo Haneda) به اوکیناوا ناها (Okinawa Naha)، ژاپن

همانطور که مشاهده می کنید این لیست کاملاً با لیستی که قبل تر ارائه دادیم متفاوت است و این به دلیل تفاوت در مبناهای انتخابی برای مشخص کردن پرترددترین مسیرهای هوایی جهان است.

ممکن است این مسئله برای شما نیز عجیب به نظر برسد که چرا شهرهایی مانند لندن یا نیویورک در این لیست قرار ندارند. باید بگوییم که حضور سیستم های حمل و نقل دیگری که در این شهرها وجود دارد مانند قطارهای یورواستار که موجب شده است تا مردم کمتر از سیستم حمل و نقل هوایی برای جابه جایی بین شهرها استفاده کنند و در نتیجه این شهرها جایگاهی در این لیست به دست نیاورند.

 



نوشته شده توسط ولی غلامی در یک شنبه 1 دی 1398

شلوغ ترین خطوط هوایی جهان

شلوغ ترین خطوط هوایی جهان

حدوداً می توان گفت در طول یک روز در سراسر جهان، 15 هزار هواپیما پرواز انجام می دهند و میلیون ها مسافر را جا به جا می کنند. این شلوغی خطوط هوایی را می توان از عکس زیر که توسط آژانس فضایی اروپا گرفته شده است دریافت.

شاید تصور کنید این روزها سفر های هوایی کاهش پیدا کرده است اما خوب است بدانید که در سطح جهان تردد در مسیرهای هوایی آنچنان شدت یافته است که در برخی از مسیرها شاهد ترافیک هوایی نیز هستیم.

اولین فکری که به ذهنتنان خطور می کند این است که این مسیرها متعلق به شهرهای بزرگ و شلوغ جهان مانند نیویورک، شانگهای و یا لندن است.

خب باید بگوییم که این شهرها هیچکدام در صدر لیست قرار ندارند. اگر شما هم کنجکاو هستید که با پرترددترین مسیرهای هوایی جهان آشنا شوید پس تا پایان مقاله همراه آژانس طاهاگشت باشید.

 

 

  1. کوالالامپور- سنگاپور
  2. هنگ کنگ - تایپه
  3. جاکارتا - سنگاپور
  4. هنگ کنگ - فرودگاه شانگهای پودنگ
  5. جاکارتا - کوالالامپور
  6. اینچئون سئول - فرودگاه کانسای اوزاکا
  7. هنگ کنگ - فرودگاه اینچئون سئول
  8. فرودگاه لاگواردیا نیویورک - فرودگاه پیرسون تورنتو
  9. دبی - گویت
  10. هنگ کنگ - سنگاپور
  11. بانکوک - سنگاپور
  12. بانکوک - هنگ کنگ
  13. هنگ کنگ - پکن
  14. دبی - فرودگاه هیترو لندن
  15. تایپه - فرودگاه کانسای اوزاکا
  16. نیویورک - فرودگاه جان اف کندی
  17. لندن - فرودگاه هیترو
  18. اوزاکا - فرودگاه کانسای
  19. شانگهای - فرودگاه پودنگ
  20. سئول - فرودگاه اینچئون
  21. توکیو - فرودگاه ناریتا
  22. آمستردام - فرودگاه هیترو لندن
  23. شیکاگو - فرودگاه اوهر
  24. تورنتو - فرودگاه پیرسون

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که چگونه این لیست تهیه شده است و در واقع ملاک هایی که موجب شده تا این مسیرهای هوایی به پرترددترین مسیرهای هوایی جهان تبدیل شوند چه هستند؟

 

 

تعداد پروازها:

اولین مورد این است که برای تعیین پرترددترین مسیرهای جهان تعداد پروازهایی که در این مسیرها صورت گرفته است حساب می شود.

و این که در این پروازها چه تعداد مسافر را با خود جا به جا می کرده اند لحاظ نشده است.

از همین رو موجب شده تا مسیر هنگ کنگ - تایپه که 2.5 میلیون مسافر بیشتر از مسیر کوالالامپور - سنگاپور جا به جا کرده است پایین تر از این مسیر قرار گیرد.

البته معمولاً تعداد پروازهای یک مسیر، به تعداد بلیط هواپیما خریداری شده و تقاضا بستگی دارد.

پروازهای بین المللی:

مبنای دیگری که برای محاسبه ی پرترددترین مسیرهای هوایی جهان در نظر گرفته می شود تعداد پروازهای بین المللی می باشد.

پروازهای داخلی و بین شهری محسوب نمی شوند.

در واقع سنگاپور به دلیل این که بین شهرهای خود پرواز ندارد تمامی پروازهای آن بین المللی محسوب می شوند و به همین دلیل سنگاپور در صدر این لیست قرار گرفته است.

تصور کنید اگر پروازهای داخلی در این لیست لحاظ می شدند مطمئناً استرالیا (مسیر پروازی ملبورن - سیدنی) در صدر این لیست قرار می گرفت.

مسیر پروازی بریزبن - سیدنی نیز می توانست جایگاه هشتم را به دست بیاورد.

شهرهایی از آمریکا و چین نیز در ادامه قرار می گرفتند.

حال آنکه به جای حضور این شهرهای بزرگ شاهد حضور شهرهایی هم چون

  • آمستردام
  • دبی
  • تایپه
  • کویت
  • دوبلین

در این لیست هستیم.

 

تصور کنید با این که فرودگاه دبی به عنوان شلوغ ترین فرودگاه جهان شناخته شده است اما در این لیست در رده ی نهم قرار گرفته است، چرا که اصلی ترین مسیر پروازی بین دبی و شهرهای بزرگ نیست بلکه بین دبی و کویت می باشد.

البته این فرودگاه در سال 2018 موفق به جابه جایی بیش از 89.1 میلیون مسافر بوده است. در حالیکه در سال 2013 تنها 70 میلیون مسافر در این فرودگاه پرواز داشته اند.

اگر در لیست دقت کنید می بینید که اغلب این مسیرهای پرتردد هوایی به کشورهای آسیایی و جنوب شرق آسیا مرتبط هستند.

اما بیایید نگاهی به کشورهای اروپایی و مسیرهای هوایی این کشورها بیاندازیم.

در واقع فرودگاه هیترو که از پر رفت و آمدترین فرودگاه های لندن به شمار می رود جایگاهی بهتر از جایگاه چهاردهم و شانزدهم در این لیست به دست نیاورده است. که این موجب می شود تا باری دیگر به مبناهای مرتبط با نحوه ی انتخاب نگاهی بیندازیم.

نکته ی جالبی که در خصوص این لیست قرار دارد این است که آمار نشان می دهد تمامی مسافران به مقصد گفته شده نمی رسند.

یعنی درصدی از مسافران افرادی هستند که به مقصد دیگری سوار این هواپیما شده اند و در واقع این ها مسیرهای مستقیم پروازی نیستند.

حال بیایید تا با توجه به تعداد مسافران جا به جا شده در یک سال سعی کنیم تا مسیرهای هوایی پرتردد جهان را دسته بندی کنیم. در این صورت لیست زیر در اختیار ما قرار میگیرد.

 

  1. فرودگاه بین المللی جِجو (Jeju) به فرودگاه بین المللی سئول جیمپو (Seoul Gimpo)، کره ی جنوبی
  2. فرودگاه ساپورو نیو چیتوس (Sapporo New Chitose) به توکیو هانِدا (Tokyo Haneda)، ژاپن
  3. فوکوکا (Fukuoka) به توکیو هانِدا (Tokyo Haneda)، ژاپن
  4. ملبورن به سیدنی کینگزفورد اسمیت (Sydney Kingsford Smith)، استرالیا
  5. فرودگاه بین المللی تایویان تایپی تایوان (Taipei Taiwan Taoyuan International) به فرودگاه بین المللی هنگ کنگ، چین
  6. دهلی به بمبئی، هند
  7. هو شی مین سیتی (ho chi minh city) به هانوی (hanoi)، ویتنام
  8. فرودگاه بین المللی بیجینگ کَپیتال (Beijing Capital International) پکن به فرودگاه بین المللی شانگهای (Shanghai Hongqiao International)، چین
  9. فرودگاه سورابایا (Surabaya) به جاکارتا سوکارنو (Jakarta Soekarno) - هاتا (Hatta)، اندونزی
  10. توکیو هانِدا (Tokyo Haneda) به اوکیناوا ناها (Okinawa Naha)، ژاپن

همانطور که مشاهده می کنید این لیست کاملاً با لیستی که قبل تر ارائه دادیم متفاوت است و این به دلیل تفاوت در مبناهای انتخابی برای مشخص کردن پرترددترین مسیرهای هوایی جهان است.

ممکن است این مسئله برای شما نیز عجیب به نظر برسد که چرا شهرهایی مانند لندن یا نیویورک در این لیست قرار ندارند. باید بگوییم که حضور سیستم های حمل و نقل دیگری که در این شهرها وجود دارد مانند قطارهای یورواستار که موجب شده است تا مردم کمتر از سیستم حمل و نقل هوایی برای جابه جایی بین شهرها استفاده کنند و در نتیجه این شهرها جایگاهی در این لیست به دست نیاورند.

 



نوشته شده توسط ولی غلامی در یک شنبه 1 دی 1398

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by backlinkland