سیروس

سیروس

به وب سایت من خوش امدید

:: oxinani.ir
:: اسپرت اریو
:: اپشن اریو z300
:: کادو تولد






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








یک طراح صنعتی چه کاری انجام می دهد؟

طراحی صنعتی

یک طراح صنعتی چه کاری انجام می دهد؟

طراح صنعتی کیست؟

طراحی های صنعتی محصولات تولیدی مانند اتومبیل ، لوازم خانگی ، الکترونیک و اسباب بازی را توسعه می دهد. آنها هنر ، تجارت و مهندسی را ترکیب می کنند تا محصولاتی را که مردم هر روز از آنها استفاده می کنند ، بسازند. آنها در دفاتر و صنایع مختلفی کار می کنند. اگرچه آنها محصولات تولیدی را طراحی می كنند ،اما تنها حدود 29٪ این طراحان مستقیماً توسط تولیدكنندگان استخدام می شوند.

در این مقاله می خوانیم:

طراح صنعتی کیست؟
طراح صنعتی چه کاری انجام می دهد؟
محل کار یک طراح صنعتی چگونه است؟

طراح صنعتی چه کاری انجام می دهد؟

طراحی صنعتی

یک طراح صنعتی به طور معمول موارد زیر را انجام می دهد:

  • تحقیق در مورد افرادی که از این محصول استفاده می کنند و روشهای مختلفی که از این محصول استفاده می کنند
  • طراحی ایده ها و برنامه های کار
  • برای ایجاد مدل های مجازی از طرح های مختلف از نرم افزارهای استفاده می کند
  • هزینه های ساخت محصول را بررسی می کند
  • با متخصصان دیگر مشورت می کند که آیا طراحی های آنها هزینه های صرف شده را تامین می کند یا خیر
  • ایمنی ، ظاهر و عملکرد محصول را ارزیابی می کند تا ببیند یک طرح کاربردی است یا خیر
  • طرح ها را ارائه داده و نمونه های اولیه را برای تأیید کاربردی بودن آن به مشتری نشان می دهد 

طراحان صنعتی عموماً روی یک دسته خاص محصول متمرکز هستند. به عنوان مثال ، برخی تجهیزات پزشکی طراحی می کنند ، در حالی که برخی دیگر روی محصولات الکترونیکی مصرفی مانند رایانه یا تلفن های هوشمند کار می کنند. سایر طراحان ایده هایی را برای دوچرخه ، مبلمان ، لوازم خانگی یا اسنوبرد جدید اراِئه می دهند. آنها در نظر می گیرند که چگونه مصرف کنندگان ممکن است از یک محصول استفاده کنند و طرح های مختلفی را با مصرف کنندگان آزمایش می کنند تا ببینند هر ظراحی چگونه به نظر می رسد و چگونه کار می کند.

طراحان صنعتی غالباً با مهندسین ، متخصصان تولید و متخصصان بازاریابی همکاری می کنند تا دریابند که طرح های آنها اجرایی است و از تخصص حرفه ای همکارانشان در طرح های خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، طراحان صنعتی ممکن است با متخصصان بازاریابی همکاری کنند تا برنامه هایی را برای بازاریابی یک محصول جدید به مصرف کنندگان ارائه دهند.

رایانه ها ابزاری اساسی برای طراحان صنعتی هستند. آنها از نرم افزار CAD برای طراحی ایده ها استفاده می کنند ، زیرا رایانه ها اعمال تغییرات را آسان می کنند. اگر آنها برای تولید کنندگان کار می کنند ، ممکن است از نرم افزار طراحی صنعتی CAID برای ایجاد دستورالعمل هایی که توسط ماشین قابل خواندن می باشند استفاده کنند که به سایر دستگاه ها دقیقاً نحوه ساخت محصول را ارائه می دهد.



:: برچسب‌ها: طرح صنعتی, طراحی صنعتی, صنعتی طراحی, طراحی های صنعتی, طراح صنعتی,
نوشته شده توسط ولی غلامی در یک شنبه 26 مرداد 1399

لوله برق چیست؟

لوله برق 

از این لوله های برق جهت پوشش برای جرایانات رسانا استفاده می شود ، به طور کلی وسیله ای است برای جلوگیری آسیب رساندن جرایان رسانا به انسان ، چه مستقیم و چه غیر مستقیم.این نوع از جنس پی وی سی ، به دلیل برش و انعطاف پذیری بالا و جلوگیری از فراگیر شدن آتش سوزی ( فقط همان نقطه که در تماس با آتش است می سوزد ) محبوبیت خاصی دارد و بیشترین کاربرد را در لوله کشی برق ساختمان و ... دارد. این محبوبیت و مزایای موجب شده که هنوز هم قالبا در آمریکا از لوله پی وی سی برق استفاده کنند.لوله های برق تهران پولیکا در برابر خورندگی ، مواد شیمیایی ، آلاینده ها و رشد باکتری ها مقاوم است. از نظر صرفه اقتصادی و عمر بالا (فرسایش بسیار یسیار کم) بسیار کارآمد است.

لوله برق چیست؟

لوله برق یا کاندوییت (به انگلیسی: conduit) وسیله‌ای است که به عنوان یک پوشش محافظ هادی‌هایی که از درونش گذر داده شده‌اند در جهت جلوگیری از صدمه‌دیدن سیم یا عایق آن، و نیز محافظت افراد در برابر تماس ناخواسته با هادی استفاده می‌شود. استفاده از لوله‌های برق در ساختمان‌های تجاری و صنعتی، هتل‌ها، بیمارستان‌ها، ساختمان‌های اداری، فروشگاه‌ها، تأسیسات زیرزمینی معمولاً لازم دانسته می‌شود اما ممکن است در سیم‌کشی ساختمان‌ها و آپارتمان‌ها به کار گرفته نشود. لوله های برق و لوازم مربوط به آن، باید بر اساس استاندارد های IEC و یا جدید ترین اصلاحیه استاندارد ملی ISIRI ساخته شده باشند. در استانداردها تعداد و اندازهٔ مجاز هادی‌هایی که می‌توان از درون یک لوله با اندازهٔ استاندارد عبور داد مشخص شده‌اند. انواع مختلف کاندوییت برای اهداف مشخص طراحی و ساخته شده‌اند.

این اتصالات ساختمانی در سازه های زیر مورد استفاده قرار میگیرد :

  •  مسکونی
  • تجاری
  • اداری
  • صنعتی
  • ورزشی
  • و کلیه سازه هایی که سیم برق  و هادی های الکتریکی

پرکابردترین اتصالات

پر استفاده ترین دسته ؛نوع پی وی سی است که از جنس آن نوعی پلاستیک سخت می باشد که به این پلاکستیک سخت مواد نرم کننده  و روان کننده هم افزوده شده است تا خاصیت شکل پذیری و برش بالایی پیدا کند ،در مقایسه با انواع لوله برق ساختمان فلزی از وزن سبکی برخوردار است و از مزایای دیگر آن عایق بودن و ارزان تر بودن آن می باشد.

در گذشته سیم برق سازه ها وتاسیسات را بدون پوشش و عایق عبور می دادند که دارای معایب زیر بود:

چندی پیش صعنت لوله کشی سازه ها و تاسیسات برقی بدون پوشش تعبیه میشدند که با خطرات و معایب زیر همراه بوده اند ! لوله برق پی وی سی تمامی این عیوب را در خود رفع کرده است و به راحتی میتواند در برابر خطرات و عیوب زیر کنترل را به دست گرفته و در لوله کشی برق ساختمان کمک حالتان باشد



:: برچسب‌ها: لوله, لوله برق, لوله های برق, لوله برق ساختمان, برق, لوله ساختمان برای برق,
نوشته شده توسط ولی غلامی در شنبه 25 مرداد 1399

مطالب پیشین


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by backlinkland